سدیم تری پلی فسفات STPP تولید در ایران

17

STPP سدیم تری پلی فسفات ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی Na5P3O10 می باشد. این ماده به تری فسفات سدیم یا  تری پلی فسفات نیز معروف  می باشد.

سدیم تری پلی فسفات، یک پلیمر سدیم فسفات است که با طول زنجیره متغیر تولید می‌شود. این ترکیب شیمیایی با داشتن گروه‌های فسفات، قابلیت جذب آب را دارد و در نتیجه از رطوبت محیط خود حفظ می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که سدیم تری پلی فسفات به‌عنوان یک ماده حافظه کننده طبیعی برای غذاها استفاده شود.

این ماده نمک سدیم پلی فسفات پنج آنیون و باز مزدوج تری فسفریک اسید می باشد. به عنوان جزء تشکیل دهنده بسیاری از محصولات خانگی و صنعتی به صورت گسترده تولید می شود.

 

STPP ، کاربردهای گسترده ای در زمینه های تولید محصولات شوینده، نگهدارنده های مواد غذایی و همچنین تجهیزات سختی آب، دارد.

لازم به ذکر است که در صنایع مختلف از نام‌های گوناگونی برای این ترکیب استفاده می‌شود. از جمله:

Pentasodium triphosphate – Rhodiaphos LV

Thermphos – Armofos

Polygon – Tripoly – STPP

ترکیب STTP شبیه به بلور های نمک سفید است. این ترکیب اغلب در قالب ترمودینامیک و سنتتیک در بازار به فروش می‌رسد. برای این که با ساختار، روش تولید، کاربرد و خطرات این ترکیب شیمیایی آشنا شوید شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

تولید STPP در ایران

تری پلی فسفات سدیم، نمک سدیم تری فسفریک اسید می باشد. و از ترکیب دی سدیم فسفات و منوسدیم فسفات تولید می شود.

شرکت فراورده های فسفات کارون اولین و تنها تولید کننده سدیم تری پلی فسفات در ایران می باشد.

جهت دریافت نمونه STPP شیمی کارون، عاملیت فروش شرکت فراورده های فسفات کارون این امکان را برای شما فراهم کرده تا نمونه ی محصولات را از نزدیک مشاهده کنید.

فرم درخواست نمونه

تولید سدیم تری پلی فسفات در کارخانجات کشور به دو روش مختلف انجام می‌شود. در روش اول، تولیدکنندگان از واکنش الکتروگرمایی اسید فسفریک استفاده می‌کنند. به طوری که ابتدا واکنش شیمیایی اسید فسفریک را با ترکیبات سدیمی نظیر سدیم کربنات با نسبت 1:2 خنثی می‌کنند. این کار تا زمانی انجام می‌شود که ترکیب نهایی حاوی مخلوطی از دی سدیم فسفات و مونوسدیم با همان نسبت شود.

برای این که ترکیب نهایی تبدیل به سدیم تری پلی فسفات با خلوص بالا شود، مخلوط بدست آمده را تا آنجایی که می‌شود خشک می‌کنند. سپس آن را در دمای 300 درجه سانتیگراد کلسینه می‌کنند تا در نهایت تبدیل به سدیم تری پلی فسفات گردد. محلول بدست امده در نهایت به شکل زیر خواهد بود:

2 Na2HPO4 + NaH2PO4 → Na5P3O10 + 2 H2O

 

اما در روش دوم از فرآیند مرطوب (wet process) استفاده می‌ شود که در ادامه مراحل آن را به ترتیب توضیح می‌ دهیم:

  • در این روش ابتدا اسید فسفریک با یک ترکیب سدیم‌دار و یک مخلوط واکنشی (به عنوان کاتالیزگر) شامل محلول آبی NaH2PO4 و Na2HPO4 با pH بالاتر از 6 واکنش نشان می‌دهد.
  • سپس مخلوط واکنش را در دمای 400 الی 500 درجه سانتیگراد حرارت می‌دهیم.
  • بعد از این که مخلوط به خوبی حرارت دید نوبت به مرحله کریستالیزاسیون می‌رسد که در آن تمامی مخلوط‌ها به کریستال 7H2O تبدیل می‌ شوند.
  • فرایند کریستالیزاسیون را یک مرحله دیگر ادامه می‌دهیم تا ترکیب Na4H5(PO4)3­.2H2O بدست آید.
  • اکنون کریستال‌های حاصل از مرحله 2 و 3 با یکدیگر مخلوط می‌شوند و در دمای 700 درجه سانتیگراد حرارت می‌بینند. به این کار اصطلاحا کلسینه کردن ترکیب گفته می‌شود.
  • در مرحه آخر نیز ترکیبات را خالص‌سازی می‌کنیم تا در محصول STPP بدست آید.

آنالیز سدیم تری پلی فسفات

در جدول پایین می توانید آنالیز سدیم تریپلی فسفات یا STPP را مشاهده کنید. این آنالیز مربوط به محصول موجود در شرکت می باشد. برای سفارش محصول می توانید با کارشناسان فروش در تماس باشید.

آنالیز سدیم تری پلی فسفات

روش تولید STPP چیست؟

تولید  تری پلی فسفات سدیم از نمک فسفات می‌تواند به دو روش اصلی صورت بگیرد: روش حلّال و روش گرمایی. در ادامه، هر دو روش را توضیح می‌دهم:

  1. روش حلال:

  • در این روش، ابتدا نمک فسفات مورد استفاده، معمولاً فسفات دی‌آمونیوم (NH₄₂HPO₄) یا فسفات سدیم (Na₃PO₄) است.
  • نمک فسفات در حلالی مانند آب حل می‌شود تا محلول نمکی فسفاتی به دست آید.
  • در مرحله بعد، به محلول نمکی فسفاتی، سدیم هیدروکسید (NaOH) اضافه می‌شود.
  • این واکنش باعث تشکیل سدیم تری پلی فسفات و ترکیبات آب آزاد می‌شود.
  • پس از اتمام واکنش، محلول حاصل از فیلتراسیون یا تبخیر، سدیم تری پلی فسفات را شامل می‌شود.
  1. روش گرمایی:

  • در این روش، نمک فسفات (مانند فسفات دی‌آمونیوم) را در محلول آب حل می‌کنند.
  • سپس محلول حاصل را به یک دستگاه گرمایی، مانند خشک‌کن یا فر می‌رسانند.
  • در دمای بالا، آب موجود در محلول تبخیر شده و نمک فسفات ترکیب شده به‌صورت جامد ته‌مانده می‌ماند.
  • در مرحله بعد، جامد ته‌مانده را با سدیم هیدروکسید (NaOH) مخلوط می‌کنند و در دمای مناسب گرم می‌کنند.
  • این واکنش باعث تشکیل سدیم تری پلی فسفات می‌شود که به‌صورت حل در محلول قرار می‌گیرد.
  • در نهایت، با فیلتراسیون یا جدا سازی دیگر، محلول سدیم تری پلی فسفات به‌دست می‌آید.

بعد از تولید سدیم تری پلی فسفات، ممکن است نیاز به خشک‌کنی، بسته‌بندی و فرآوری دیگر برای تهیه محصول نهایی باشد، که بسته به صنعت مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

 

موارد مصرف و  کاربرد سدیم تری پلی فسفات

  • عامل شوینده قوی

STPP در تولید مواد شوینده مختلف کاربرد دارد. این ماده، نفوذ ترکیبات متنوع موجود در شوینده ها را به بافت پارچه (و سایر سطوح و مواد ) بهبود بخشیده و در نتیجه باعث تمیز شدن بهتر آنها می شود و در تولید کف و حباب سازی نیز موثر است.

بنابراین اکثر تولیدکنندگان تری پلی فسفات سدیم، اولین کاربرد این ماده شیمیایی را “شوینده” اعلام می نمایند. اگر می خواهید با سایر مواد اولیه شوینده ها آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

  1. مواد شستشوی ظروف: در صنایع تولید مواد شوینده برای ظروف، سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده حافظه‌کننده و کنترل‌کننده آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند به تنظیم جریان آب، کنترل پوسیدگی و از بین بردن آلودگی‌ها و رسوبات در ظروف کمک کند.
  2. مواد شوینده لباس‌ها: در صنایع تولید مواد شوینده برای لباس‌ها، تری پلی فسفات به عنوان یک ماده حافظه‌کننده و نرم‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند به تسهیل فرایند شستشو، از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌های مختلف و بهبود کیفیت شستشو کمک کند.
  3. مواد شوینده کف‌پوش‌ها و فرش‌ها: سدیم تری پلی فسفات در مواد شوینده برای کف‌پوش‌ها و فرش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند به تمیز کردن عمقی، از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌ها و حفظ رنگ و بافت مورد استفاده قرار گیرد.
  4. مواد شوینده سطوح: در صنایع تولید مواد شوینده برای سطوح مختلف مانند کاشی، سرامیک و سنگ، سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده حافظه‌کننده و شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند به تمیز کردن عمقی، از بین بردن رسوبات کمک کند
  • افزودنی غذایی

سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده حافظه‌کننده طبیعی در صنایع غذایی و تغذیه انسانی و حیوانی استفاده می‌شود. کاربردهای اصلی  تری پلی فسفات  در صنایع غذایی عبارتند از:

  1. محافظت از غذاها: سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده حافظه‌کننده رطوبت، می‌تواند از ازدیاد رطوبت در محصولات غذایی جلوگیری کند و بدین ترتیب از فساد و خراب شدن آنها جلوگیری کند.
  2. بهبود پایداری امولسیون‌ها: سدیم تری پلی فسفات می‌تواند به عنوان یک عامل امولسیفایر عمل کند و باعث بهبود پایداری امولسیون‌ها در محصولات غذایی مانند سس‌ها، سس‌های سالاد، شیرینی‌ها و آبمیوه‌ها شود.
  3. کنترل آنزیمی: سدیم تری پلی فسفات قابلیت جذب یون‌های فلزی را دارد و می‌تواند فعالیت آنزیم‌های موجود در غذا را کنترل کند. این ویژگی می‌تواند به عنوان یک ماده حافظه‌کننده برای جلوگیری از فعالیت آنزیم‌هایی که باعث تغییرات آلی و زنده در غذاها می‌شوند، استفاده شود.
  4. استفاده در صنعت گوشت و محصولات گوشتی: به دلیل ویژگی‌های حافظه‌کننده و اثرات ضد باکتریایی، سدیم تری پلی فسفات به‌عنوان یک ماده حافظه‌کننده مورد استفاده در صنعت گوشت و محصولات گوشتی قرار می‌گیرد. این ماده می‌تواند عمر مفید گوشت را افزایش داده و از فساد و خسارات احتمالی جلوگیری کند.
  5. استفاده در فرآورده‌های لبنی: سدیم تری پلی فسفات می‌تواند در تولید فرآورده‌های لبنی مانند دسرها، بستنی‌ها و پنیرها به عنوان ماده حافظه‌کننده و بهبوددهنده بافت مورد استفاده قرار گیرد.
  6. استفاده در نانوایی و شیرینی‌پزی: سدیم تری پلی فسفات می‌تواند در تولید نانوایی و شیرینی‌پزی به عنوان یک ماده حافظه‌کننده و بهبوددهنده ساختار و کیفیت محصول استفاده شود.

عامل دباغی چرم

STPP در صنعت چرم به عنوان یک ماده حافظه‌کننده و بهبوددهنده بافت مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای سدیم تری پلی فسفات در صنعت چرم عبارتند از:

  1. ماده نرم‌کننده: سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده نرم‌کننده در تولید چرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند باعث افزایش انعطاف‌پذیری و نرمی چرم شود و بهبودی در بافت و لطافت آن ایجاد کند.
  2. ماده ضد‌پرز: این ماده می‌تواند به عنوان یک ماده حافظه‌کننده و ضد‌پرز در صنعت چرم مورد استفاده قرار گیرد. این ترکیب می‌تواند از پرزهای موجود در سطح چرم جلوگیری کند و بهبودی در ظاهر و کیفیت ظاهری چرم ایجاد کند.
  3. آنتی‌فله: تری پلی فسفات به عنوان یک ماده آنتی‌فله در صنعت چرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند از تشکیل فله و چروک در چرم جلوگیری کند و سطح صاف و بدون تغییر شکل را حفظ کند.
  4. ماده ضد‌اکسیداسیون: سدیم تری پلی فسفات می‌تواند به عنوان یک ماده ضد‌اکسیداسیون در صنعت چرم مورد استفاده قرار گیرد. این ترکیب می‌تواند از فرآیند اکسیداسیون و زنگ زدگی چرم جلوگیری کند و بهبودی در مقاومت و دوام چرم به‌دست آورد.
  5. ماده ضد‌باکتری: سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده ضد‌باکتری در صنعت چرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند از رشد و گسترش باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها در چرم جلوگیری کند و بهبودی در شرایط بهداشتی و عمر مفید چرم ایجاد کند.

سدیم تری پلی فسفات

کاشی سازی

این ماده در صنعت کاشی‌سازی نیز استفاده می‌شود و کاربردهای متعددی دارد. مهمترین کاربردهای سدیم تری پلی فسفات در کاشی سازی عبارتند از:

  1. آغازگر و کنترل‌کننده رسوب:  به عنوان یک آغازگر و کنترل‌کننده رسوب در تولید کاشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند به تنظیم و کنترل رسوب ذرات کاشی و بهبود پایداری و قوام آنها کمک کند.
  2. عامل تغییر شکل: تری پلی فسفات سدیم به عنوان یک عامل تغییر شکل در فرآیند تولید کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند به تنظیم و کنترل فرم و شکل نهایی کاشی‌ها و ایجاد انعطاف‌پذیری و قابلیت تغییر شکل در فرآیند ساخت کمک کند.
  3. ماده پایدارسازی: سدیم تری پلی فسفات می‌تواند به عنوان یک ماده پایدارسازی در تولید کاشی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این ترکیب می‌تواند به تقویت ساختار کاشی و افزایش مقاومت و دوام آنها کمک کند.
  4. ماده رنگدهی: این ماده می‌تواند به عنوان یک ماده رنگدهی در تولید کاشی‌ها استفاده شود. این ترکیب می‌تواند به تنظیم و کنترل رنگ کاشی‌ها و ایجاد ظاهر جذاب و هماهنگ با استفاده کننده کمک کند.
  5. کاهش جذب آب: به عنوان یک عامل کاهش جذب آب در کاشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند باعث کاهش نفوذپذیری کاشی‌ها در برابر آب و افزایش مقاومت در برابر حملات رطوبتی و آب کمک کند.

 

سختی گیر آب

کاهش سختی آب: سدیم تری پلی فسفات می‌تواند به عنوان یک ماده کلیجاکننده استفاده شود تا سختی آب را کاهش دهد. وقتی که آب دارای غلظت بالای کاتیون‌های دیگر (مانند کلسیم و منیزیم) است که منجر به سختی آب می‌شود، سدیم تری پلی فسفات این کاتیون‌ها را کلیجا می‌کند و به شکل رسوبات کلسیم و منیزیم غیرقابل حل در آب تبدیل می‌کند. این رسوبات می‌توانند از سطح دستگاه‌ها و لوله‌های آب جدا شده و به اندازه‌ی کافی سنگین نباشند که بتوانند به سطح چسبیده و خراش بدهند.

جلوگیری از تشکیل رسوبات: این ماده می‌تواند در سیستم‌های آبی که آب سخت و قابل تشکیل رسوبات استفاده می‌شود، به عنوان یک عامل جلوگیری از تشکیل رسوبات عمل کند. با کلیجا کردن کاتیون‌های سختی مانند کلسیم و منیزیم، سدیم تری پلی فسفات جلوی تشکیل رسوبات غیرقابل حل مانند سنگ آهن، رسوبات کلسیم و منیزیم و رسوبات سخت دیگر را می‌گیرد.

پایدارسازی سختی آب:  تری پلی فسفات می‌تواند به عنوان یک ماده پایدارسازی در مقابل سختی آب مورد استفاده قرار بگیرد. با تشکیل کلیجایی میان کاتیون‌های سخت و سدیم تری پلی فسفات، پایداری سختی آب افزایش می‌یابد و تاثیرات سختی آب روی تجهیزات و سیستم‌های آبی کاهش می‌یابد.

 

یک عامل افزودنی در محصولات بهداشتی

از این ماده در فرمولاسیون بسیاری از محصولات بهداشتی استفاده می‌شود که می‌توان به خمیر دندان، دهانشویه‌، شامپو، نرم کننده، رنگ‌های موقت و دائم مو و سایر محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت از پوست اشاره کرد.

 

سایر کاربردها

سایر کاربردهای STPP ، تصفیه نفت، متالوژی، کاربردهای معدن و تیمار آب را شامل می شود.

در مورد تیمار آب، از قابلیت بافری pH آن استفاده می شود، به این معنا که با خنثی کردن اسیدیته آب اسیدی باعث “نرم شدن” آب می شود.

این قابلیت یکی از دلایلی است که به شوینده ها افزوده می شود.

علاوه‌بر موارد فوق، سدیم تری پلی فسفات، کاربردهای دیگری نیز دارد که می‌توان به تصفیه نفت، متالورژی، کاربردهای استخراج و معدن و تصفیه آب اشاره کرد.

قیمت STPP

از جمله معایب جنس های وارداتی این است که با نوسان قیمت دلار ، قیمت محصول هم تغییر خواهد کرد. اما شرکت فراورده های فسفات کارون با تولید ملی این محصول ، نیاز بازار را تامین کرده است.

خرید سدیم تری پلی فسفات

برای سفارش و خرید سدیم تری پلی فسفات STPP تولید در ایران با کارشناسان فروش شیمی کارون در تماس باشید.

ثبت سفارش STPP

سدیم تری پلی فسفات سنگین چیست ؟

برای بدست آوردن سدیم تری پلی فسفات سنگین باید چگالی آن را نسبت به سدیم تری پلی فسفات معمولی کاهش دهیم. برای این کار باید فسفات سدیم خشک را با آب و STPP بازیافت شده مخلوط کنیم و آن را در دمای بین 400 تا 550 درجه سانتیگراد حرارت دهیم. میزان چگالی ترکیب بدست آمده تقریبا 1.04-1.07 کیلوگرم بر دسیمتر مکعب است. از این ترکیب برای ساخت مواد شوینده قوی استفاده می‌شود.

آثار زیست محیطی

در نتیجه استفاده گسترده از این ماده، مشکلات زیست محیطی، ناشی از بالا رفتن غلظت این ماده در آب های سطحی و زیرسطحی ایجاد شده است.

در سال ۲۰۰۰، مصرف جهانی تری پلی فسفات سدیم، در حدود ۲۰۰۰۰۰۰ تن تخمین زده شده است.

از آنجا که این ماده حلالیت بسیار بالایی در آب دارد، به میزان قابل توجهی به لجن فاضلاب منتقل نمی شود و لذا، با پهن کردن لجن به خاک منتقل نمی شوند.

به هیچگونه خطر زیست محیطی مرتبط با استفاده از STPP در شوینده ها در خاک و هوا اشاره نشده است.

به عنوان جزئی از اجزای تشکیل دهنده محصولات تمیز کاری خانگی، تری پلی فسفات در فاضلاب خانگی وجود داشته .

stpp عمدتا از طریق کارخانه های تصفیه فاضلاب، تانک های سپتیک، سیستم های فیلتراسیون و سایر سیستم های فاضلاب، به محفظه های حاوی جانوران آبزی منتقل می شود.

 

مقاله مرتبط : فروش و قیمت تگراپون

چرخه تجزیه

از آنجا که تری پلی فسفات سدیم، ماده ای معدنی می باشد، مطالعات زیست تخریب پذیری در مورد آن کاربردی نمی باشد.

با این وجود، STPP، با هیدرولیز شدن به ارتوفسفات تبدیل می شود که توسط جلبک ها و میکرو ارگانیزم ها قابل جذب می باشد.

لذا STPP در چرخه طبیعی فسفر قرار می گیرد.

تحقیقات منتشرشده معتبر در زمینه شناخت بیوشیمیایی تایید می کند که در نتیجه فعالیت بیوشیمیایی در تماس با آبهای ضایعاتی، ( در لوله های فاضلاب و عملیات فاضلاب)، و همچنین در محیط آبی طبیعی، تری پلی فسفات سدیم به شدت هیدرولیز می شود.

این اطلاعات، امکان محاسبه “بدترین حالت ” را برای تخمین غلظت های محیطی با استفاده از مدل EUSES و سناریوی شوینده HERA فراهم می سازد.

به جای ۷% میزان رهایش منطقه ای اشاره شده در سناریوی شوینده HERA، میزان پیش فرض ۱۰% به کار گرفته شده است.

مطالعات دقیق سمیت شناسی در محیط های آبی موجود بوده که نشان می دهد STPP برای ارگانیزم های آبی در مقادیر EC/LC50 بالاتر از ۱۰۰ میلی گرم بر لیتر سمیت ندارد.

( دافنیا، ماهی، جلبک). به همین علت و به علت حضور موقتی تری پلی فسفات سدیم در محیط آبی، ( به علت هیدرولیز)، تا امروز تحقیقی در خصوص آثار مزمن تری پلی فسفات سدیم بر این ارگانیزم های آبی انجام نگرفته است.

لذا غلظت های بی تاثیر پیش بینی شده برای محیط آبی و رسوبات، بر اساس نتایج سم شناسی در محیط آبی محاسبه شده است.

تفاوت پلی فسفات سدیم با سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری فسفات (STP) یک ترکیب غیر آلی با فرمول Na5P3O10 است. این ترکیب نمک سدیم پلی فسفات پنتاآنیون ( باز مزدوج اسید تری فسفریک) است و به صورت انبوه در زمینه محصولات خانگی و صنعتی به ویژه شوینده ها تولید می شود.
سدیم تری پلی فسفات از ۳ واحد فسفات و پلی فسفات سدیم از بیش از سه واحد فسفات تشکیل شده است. در واقع پلی فسفات سدیم یک محصول کاملا متفاوت با سدیم تری پلی فسفات است و به عنوان یک ماده خوراکی و افزودنی کاربرد دارد.

این دو ماده از نظر شیمایی و کاربرد با هم تفاوت دارند . برای اطلاعات بیش تر به مقاله سدیم پلی فسفات مراجعه کنید.

سوالات متداول


در ادامه می خواهیم مهم ترین سوالات شما را در مورد محصول STPP یا سدیم تری پلی فسفات با هم مرور کنیم.

با توجه به کیفیت برتر محصول ایرانی، چرا تقاضا برای نمونه ی خارجی بیش تر است؟

به علت ناشناخته بودن نمونه ایرانی ، مصرف کنندگان اطلاعات کافی از این محصول ندارند با امکان  ارسال نمونه سدیم تری پلی فسفات به اقصی نقاط کشور جهت تست آزمایشگاهی و صنعتی مطمئنا سلیقه ی مصرف کنندگان به سمت محصول با کیفیت ملی کشیده خواهد شد.

آیا قیمت مناسب STPP ایرانی دلیلی بر کیفیت بالای مشابه خارجی است؟

با توجه به قیمت بالای ارز ، حمل و نقل و هزینه های گمرکی ، امکان رقابت با محصول ایرانی دشوار است.

4.7/5 - (16 امتیاز)
17 نظرات
  1. محمود نصیری می گوید

    آیا سدیم تریپلی فسفات در مواد خوراکی به کار میره ؟ سمی و خطرناک نیست؟

    1. hasan می گوید

      گرید خوراکی داره و میشه از اون استفاده کرد

    2. شیمی کارون می گوید

      گرید خوراکی سدیم تریپلی فسفات در صنایع غذایی به کار می رود . اما محصولات شرکت فسفات کارون گرید خوراکی ندارد و نمیتوان در صنایع غذایی از آن استفاده نمود.

  2. saharkhiz.m می گوید

    چطور میتوانم نمونه این محصول را تست کنم?

    1. شیمی کارون می گوید

      از طریق این صفحه می توانید فرم درخواست نمونه ی محصول را پر کرده و در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت.
      https://shimicaroon.com/%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87/

  3. علی می گوید

    سلام
    من برای شوینده صنعتی استفاده کردم واقعا کیفیتش از جنس چینی خیلی بهتره

    1. شیمی کارون می گوید

      متشکر از حسن نظر شما!

  4. کارنوما می گوید

    بسیار محتوای مفید و کاربردی را خواندم. بهترین مقاله در این سطح.

  5. مصطفی می گوید

    با تشکر از شما. چطور می توانم آنالیز این محصول را دریافت کنم ؟

  6. رمضانعلی طهماسبی می گوید

    سلام. برای استقاده در تولید شوینده ، قیمت میفرمایید.

  7. رمضانعلی طهماسبی می گوید

    سلام قیمت میفرمایید.
    برای تولید شوینده نیاز دارم

  8. سحر می گوید

    چگونه آهن رو تست میکنید ؟به همون روش آهن نمونه های آبی؟

  9. […] سدیم تری پلی فسفات STPP […]

  10. […] سدیم تری پلی فسفات STPP […]

  11. اکتان بوستر می گوید

    سپاس از محتوای عالی شما بسیار خوب و پرمحتوا و مفید

  12. […] سدیم تری پلی فسفات STPP […]

  13. […] سدیم تری پلی فسفات STPP […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.