خرید اسید فسفریک شفاف ایرانی

6

فسفریک اسید، از جمله مواد شیمیایی بسیار کاربردی در صنایع گوناگون است که در دو گرید صنعتی و خوراکی یافت خواهد شد. این محصول با درصد خلوص متفاوتی در بازار موجود می باشد. اسید فسفریک را بسته به درصد خلوص آن به دو نوع تقسیم بندی خواهد شد که فسفریک خوراکی با خلوص بالای ۸۵ درصد می باشد و اسید فسفریک صنعتی با خلوص زیر ۸۵ درصد، اسید فسفریک اسید است. اسید فسفریک صنعتی از جمله اسید هایی به شمار می آید که خاصیت اسیدی داشته و نوعی اسید ضعیف است. در ادامه بیشتر با اسید فسفریک و نحوه خرید آن آشنا می شوید.

 نحوه خرید اسید فسفریک

اسید فسفریک با توجه به کاربرد های گسترده در زمینه صنعتی، خوراکی، پزشکی و کشاورزی و … به فروش خواهد رسید. فروش اسید فسفریک در مراکز عرضه مواد شیمیایی انجام می شود. اما خریدار برای خرید این مواد، حتما باید از کیفیت و مرغوب بودن کالا اطمینان پیدا کند. حوزه های استفاده از اسید فسفریک بسیار حساس می باشد و کیفیت محصول از اهمیت بسیار بالایی برای حصول نتیجه دلخواه و مطلوب بهره خواهید برد. باید به این نکته توجه داشته باشید که مرکز فروش مواد شیمیایی مدنظرتان، سابقه طولانی و درخشان در زمینه عرضه چنین محصولاتی داشته باشد و خوش نامی و اصالت از ویژگی های بارز آن محسوب شود. امروزه سایت های معتبر فراوانی از جمله وب سایت شیمی کارون در این زمینه فعالیت می کنند که با مراجعه به آن ها، به راحتی می توانید اسید فسفریک را تهیه نمایید.

روش های تولید اسید فسفریک

اسید فسفریک، یک اسید ضعیف و کاربردی در صنعت می باشد که در سراسر دنیا به سه روش تولید خواهد شد. در ادامه این روش ها را برایتان شرح داده ایم تا با آن ها آشنا شوید.

۱-روش مرطوب یا تر

روش اول که روش مرطوب یا تر نامیده می شود، رایج ترین روش برای تولید اسید فسفریک خواهد بود. ابتدا در این  روش از نوعی سنگ با نام کلسیم هیدروکسی آپاتیت و نوعی اسید با نام اسید سولفوریک استفاده می کنند. این دو ماده با یک دیگر واکنش پیدا خواهند کرد و بعد از انجام فرایند منجر به تولید اسید فسفریک می شوند. در پایان روش مرطوب و تر، سولفات کلسیم به صورت محصول جانبی ته نشین خواهد شد. لازم به ذکر است ‌که مقادیر زیادی از اسید فسفریک تولیدی در روش مرطوب و تر، در صنعت کشاورزی به منظور تولید کود های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

۲-روش حرارتی:

روش دوم در تهیه اسید فسفریک، روش حرارتی می باشد که در این روش از دو عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی O و فسفر با نماد شیمیایی P استفاده خواهد شد. با واکنش این دو عنصر با یک دیگر، ماده ای به نام فسفروس پنتا اکسید تولید شده که در فرایندی آن را هیدراته خواهد کرد. در نهایت پس از این واکنش ها، تولید اسید فسفریک به پایان می رسد. یک نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که اسید فسفریک تولیدی، از درصد خلوص بالایی برخوردار می باشد. به همین علت اسید فسفریکی که به روش حرارتی تولید خواهد شد، به عنوان ماده اولیه تولید سایر مواد شیمیایی و دارو ها مورد استفاده قرار می گیرد.

۳-روش کوره خشک:

روش سوم تهیه اسید فسفریک که روش آخر در این زمینه می باشد، روش کوره خشک است‌ که ماده اولیه این فرآیند سنگ فسفات خواهد بود. در این روش سنگ فسفات با کربن با نماد شیمیایی C و سیلیکا با یک دیگر واکنش پیدا می کنند. روش کوره خشک، اثرات مخرب زیست محیطی بسیار کمی در پی خواهد داشت و روشی بسیار مطلوب برای تولید اسید فسفریک می باشد. چرا که واکنش ها در بستر کوره، به صورت کنترل شده پیش می روند.

کاربرد های فسفریک اسید

اسید فسفریک یک ماده شیمیایی بسیار مفید است که در گرید صنعتی از آن در شیوه های مختلفی استفاده خواهند کرد. همچنین از آنجایی که اسید فسفریک یکی از مفید ترین اسید های معدنی محسوب می شود و به دلیل غیر سمی بودن آن در صنایع غذایی نیز کاربرد های بسیار گوناگونی دارد. در این قسمت از مقاله، قصد داریم تعدادی از کاربرد های اسید فسفریک را برایتان شرح دهیم تا با آگاهی کامل به خرید این ماده بپردازید.

کاربرد های اسید فسفریک خوراکی

اسید فسفریک به طور طبیعی در ساختار بسیاری از مواد خوراکی مانند میوه‌ ها به کار رفته است. اسید فسفریک خوراکی، ۸۵٪ درجه خلوص داشته و برای طعم دار کردن و تثبیت طعم غذا بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

·       اسید فسفریک نوشابه

اسید فسفریک در بسیاری از غذا های آماده استفاده می شود. همچنین اسید فسفریک و سوربیتول در نوشیدنی های گازدار همچون انواع نوشابه ها بسیار کاربرد دارد. در واقع می‌ توان گفت یکی از بیشترین کاربرد های اسید فسفریک خوراکی، در ساخت و تولید نوشیدنی های گاز دار می باشد. به علاوه از گازدار کردن نوشیدنی ها، از اسید فسفریک برای طعم دادن ترشی و تندی هم استفاده خواهد شد. اسید فسفریک با قیمتی مناسب و مقداری انبوه در بازار عرضه شده و به فروش می رسد.

استفاده از اسید فسفریک در مواد غذایی ضرورتی پیدا نمی کند و سلامت بدن انسان را تهدید نخواهد کرد. بلکه به علت فسفرو در ساختار این ترکیب، می تواند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شود که این عمل برای بدن بسیار مفید می باشد. اما مصرف بیش از حد برخی از مواد غذایی دارای اسید فسفریک همچون نوشیدنی های گاز دار، می‌ تواند موجب خرابی دندان ها شود.

اسید فسفریک در کشاورزی

اسید فسفریک برای امور مختلفی مانند اسید فسفریک کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در واقع می توان گفت حدود ۸۰٪ از حجم اسید فسفریک تولیدی، برای صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد .زمانی که رشد گیاهان مد نظر کشاورز بوده باشد، می بایست خاک را برای رشد گیاهان آماده کند. خاک باید قبل از اینکه محصول را در آن بکارند، از هر لحاظ غنی شده باشد تا بتواند به خوبی محصولات گوناگون را در خود به ثمر رسانده و گیاهان به خوبی رشد کنند .عنصر فسفر و تمامی مشتقات آن، جزو مواد مغذی برای گیاهان و خاک به شمار می آیند. به همین علت کشاورزان از اسید فسفریک همانند دی آمونیوم سولفات  و سولفات آلومینیوم  به عنوان کود شیمیایی برای گیاهان استفاده می کنند. همچنین اسید فسفریک کشاورزی به تنظیم PH خاک کمک بسزایی خواهد کرد .

اسید فسفریک در صنعت تصفیه آب

از دیگر کاربرد های اسید فسفریک، می توانیم به استفاده از آن در صنعت تصفیه آب اشاره کنیم‌. اسید فسفریک می تواند سختی آب را کاهش دهد و آن را نرم کند. همچنین این محصول شیمیایی، می تواند به تنظیم میزان PH  آب هم کمک بسیاری کند. به همین علت اسید فسفریک برای تصفیه آب فاضلاب ها، آب آشامیدنی و… مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت استفاده از اسید فسفریک صنعتی برای تصفیه آب، جلوگیری از خوردگی اتصالات و همچنین لوله ها خواهد بود. همچنین این ماده از قرمز و یا قهوه ای شدن آب جلوگیری می کند.

اسید فسفریک در صنعت تولید شوینده ها

اسید فسفریک هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم در تولید محصولات شوینده مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده شیمیایی به صورت مستقیم برای جرم گیری و تمیز کردن سطوح فلزی استفاده خواهد شد و‌ به صورت غیر مستقیم از اسید فسفریک برای تولید شوینده های گوناگون مانند سدیم تری فسفات استفاده می کنند.

اسید فسفریک در صنعت تولید غذای دام و طیور

از اسید فسفریک به عنوان نوعی ماده افزودنی در صنعت تولید غذای دام و طیور بسیار استفاده خواهد شد. در واقع این ماده، مکمل خوراکی به شمار می آید.

اسید فسفریک در صنعت پزشکی

به دلیل اینکه اسید فسفریک صنعتی بسیار کاربردی می باشد، در صنعت پزشکی و داروسازی مورد استفاده زیادی قرار می گیرد. در واقع از این ماده شیمیایی، برای ساخت و تولید انواع دارو های ضد تهوع هم استفاده خواهد شد.

جمع بندی

با خواندن این مقاله، دانستیم که اسید فسفریک در صنایع مختلفی مانند صنایع خوراکی، کشاورزی، پزشکی و … بسیار کاربرد دارد. برای خرید اسید فسفریک شما هم می توانید به صورت حضوری به مراکز فروش این ماده مراجعه کنید و هم می توانید به صورت آنلاین از سایت های معتبر ملنند وب سایت شیمی کارون این ماده شیمیایی پر کاربرد را خریداری نمایید. امیدواریم که مطالب ارائه شده مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
6 نظرات
  1. […] خرید اسید فسفریک ۲۵ درصد می توانید با کارشناسان شیمی کارون در ارتباط […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.